utorak, 12 maj 2020 10:14

Romantika “trulog zapada” - Malta

Moje putovanje na Maltu bilo je rođendanski poklon- verovatno najvredniji koji sam ikad dobila. I sama sam ga odabrala. Kartu smo kupili preko Wizz aira sa članskim popustom, a hotel rezervisali preko bookinga i to 4 noćenja sa doručkom, što je za nas dvoje izašlo oko 450 evra.

Izabrali smo smeštaj u San Gilijanu, koji je središte noćnog života a koji smo s namerom izabrali jer je proslava rođendana u pitanju! Tako da je to bio super aktivan odmor. Pre podne obilasci, posle podne kratka bacanja u more a uveče izlasci. Pamtiću tu Maltu celog života.

San Gilijan je povezan divnom, dugačkom promenadom sa Slijemom tako da su i šetnje obalom poseban doživljaj. I moram priznati da taj “truli zapad” ima svoj šmek. Sve je sa stilom odrađeno: hoteli, casina, restorani sa terasama nad morem. U jednom takvom smo i večerali. Ima ih mnogo na promenadi i prilično su skupi. Međutim mi smo prilikom jedne šetnje naišli na reklamu ispred jednog od restorana da će sledeći dan imati akciju te će uz večeru služiti vino besplatno. To nije mala ušteda na Malti imajući u vidu da je časa vina od 1 dl. koštala 5 evra. Elem ta večera je bila pun pogodak. Jeli smo svežu tunu i grilovanu piletinu sa prilogom i to nas je izašlo 27 evra ( 2 čaše vina su bile gratis). A ugođaj, ugođaj je bio kao iz filma. Dobili smo mesto tačno iznad vode i uz finu živu muziku, sveće na stolu i talase koje smo mogli da vidimo i čujemo, bilo je božanstveno veče.
Posetili smo i diskoteku koja se nalazila preko puta našeg hotela i moram priznati da su tamo sad neki novi klinci. Ali to mi nije smetalo da provedem dobra 2 sata đuskajući uz aktuelne hitove. Čak sam srela i devojku i momka iz Švedske koji su me povukli za ruku da igram sa njima, što je mene potpuno oduševilo. Videla se tu velika razlika u godinama između mene i njih ali to nikome nije smetalo. Tako, proslavih ja svoj rođendan u diskoteci na Malti sa Šveđanima i mužem koji je sedeo za barskim stolom i držao stvari pod kontrolom.
Inače cene na Malti su prilično visoke. U prodavnicama je hrana skuplja za 30 tak posto nego kod nas. Cena brze hrane takođe je visoka (parče pice je bilo 3 evra). Mi smo boravili na Malti u prvoj polovini septembra što je još uvek sezona tako da je razumljivo da su i cene bile više.
Ali dručak u hotelu je bio odličan, kafa uz doručak takođe tako da je to bila dobra procena da uzmemo noćenje sa doručkom u hotelu. Imali smo i bazen ali ga nismo koristili jer nam je jedina peščana plaža u tom delu Malte bila preko puta hotela.

Izleti

Ono što treba da posetite na Malti je njena prestonica Valeta. Grad koji ja vezujem za one predivne zastakljene drvene balkone različitih boja koje izlaze iz krečnjačkih fasada. Interesantno je da postoji Zakon koji obavezuje da sve fasade na Malti moraju biti napravljene od istog materijala i iste boje a šarenilo balkona taman razbija monotoniju. Najimpozantnija zgrada svakako je Palata Velikog majstora koja je uvek bila sedište vlade na Malti. U blizini je i ulaz u Gornju Baraka baštu (postoji i donja, u koju se plaća ulaz). Terasa Gornje Baraka bašte pruža veličanstven pogled na Veliku luku. Ispod terasa u delu koji gleda ka moru nalazi se 8 topova koji u 12 i 16 h ispaljuju plotune. Pokušajte da tempirate vreme posete, nećete se pokajati.

Obavezno prošetajte uličicama Valete i ako želite posetite i katedralu Svetog Jovana koja je remek delo barokne umetnosti. Spolja ništa posebno ali zato unutra sija, što od mermera što od zlata, što od dve veoma vredne Karavađove slike. Ulaznica je 10 evra. Pre dve godine , kad sam ja bila bila je duplo jeftinija.

Sledeći izlet koji preporučujem je Mdina - grad tišine koji je tako nazvan zato što nije dozvoljeno korišćenje motornih vozila u samom gradu. Nalazi se na svega 5-6 km. od Valete i busevi voze do Mdine svakih 10-15 minuta. Cena karte je 2,60 eura. Kartu možete kupiti kod vozača.
Karakteristika grada je njegovo stanovništvo koji su mahom potomci čuvenih vitezova Malteškog reda i kojih je sada u gradu oko 100.

Inače postoji i turistički vozić koji vozi oko grada (mi smo se vozili njime) ali mislim da je bolje prošetati pešaka po gradu. Nije veliki i lako se može obići. Ima nekoliko terasa sa predivnim pogledom gde možete napraviti kafe pauzu. Doduše svuda je puno i pored toga što su cene visoke.
I poslastica za kraj. Za mene najupečatljiviji izlet koji sam ikad , uzimajući u obzir sva moja putovanja do sada, napravila. U pitanju je poseta najmanjem ostrvu na Malti koje se zove Komino i najlepšem zalivu u Evropi PLAVOJ LAGUNI. Kažu da su se u tim vodama nekada krili gusari.
Voda u laguni je divno plava, kristalno čista i pored velikog broja turista koji je posećuju. Plaža je jako mala i popunjena je ležaljkama ali je potpuno nepotrebno bacati pare na ležaljku. Dovoljno je da spustiš stvari na slobodan prostor pored neke stene na obali i ostalo vreme provedeš u vodi. Lako se može otplivati do neke od pećina koje se nalaze u blizini plaže. I to mi je u stvari bio najlepši deo. Kad doplivate do najbliže grupacije stena postoji jedan uzan kanal kojim može proći samo jedan čovek. Kanal vodi do pećine kroz koju takođe možete plivati i kad isplivate iz nje na otvoreno more tu doživite spektakl - visoke, opasne hridine svuda oko vas a ispred vas otvoreno more. Strahopoštovanje koje priroda može u čoveku da izazove ne može se porediti ni sa čim. Oni smeliji su se peli na litice i skakali sa njih, što meni naravno nije palo na pamet ali mi je bilo žao što nisam imala fotoaparat otporan na vodu da mogu to da slkam. Ok, to je razlog da se vratim na ovom mesto iz snova.

Inače što se prevoza tiče mi smo se odlučili za organizovanu ekskurziju, domaćeg zvaničnog prevoznika i izlet bus-brod nas je koštao 25 evra sa uključenim ručkom i pićem. Sada su cene više ali se svakako može naći taj vid prevoza a cene su od 25 do 50 evra, zavisi šta je uključeno. Postoji i jeftinija varijanta da se sami organizujete pa odete javnim prevozom do luke i odande brodićem do ostrva. Kako god samo Plavu Lagunu nemojte propustiti!

Prevoz

Što se prevoza sa aerodroma tiče, mi smo koristili javni šatl bus za koji se karta kupuje na aerodromu. Mi smo uzeli povratnu kartu koja je koštala 15 evra po osobi. Bus nas je odvezao do hotela i došao po nas u dogovoreno vreme kad smo krenuli nazad. Po Malti smo se vozili javnim prevozom tj. busevima. Karta je tada koštala 1,5 evra i nismo imali problem sa redom vožnje, mada sam čitala i drugačije komentare. Ono što nismo posetili je Popay village koji se nalazi na suprotnom kraju Malte pa smo odlučili da to ostavimo za drugi put a da ovog puta ostavimo malo vremena i za kupanje.
Inače na Malti živi i radi puno ljudi sa naših prostora tako da ćete često čuti naš jezik. U našem hotelu je radilo par momaka iz Vojvodine i oni su nam preporučili da uzmemo sef, što smo mi i uradili. U našem hotelu bilo je potrebno ostaviti depozit od 10 evra za korišćenje sefa, što su nam na odlasku, kad smo im predali ključ i vratili.

Prenela sam vam naša iskustva sa Malte a ako imate dodatnih pitanja Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..

Više iz ove kategorije « Prag Rim »